Alla inlägg under december 2009

Av Hilberth Hedning - 23 december 2009 13:04

Dom har rösträtt, eller?

Jag kan inte låta bli, att förundrad ställa frågan enligt rubriken. Jag fick besök av en familj som kom in till mig och tillönskade God-Jul, samtidigt fick jag veta, att Mona Sahlin och Miljöpartier hade ställt till det så, att dom inte längre hade råd att åka bil. Mina julgratulanter hade helt glömt bort vilka som står bakom driv-

medelsskatterna, så nu skulle dom inte rösta på sossarna mer.

Det är inte bara i Sverige det snurrar runt i huvudet. I Polen var en kvinna på väg hem med sin dotter efter semestern. Flickan visade sig vara gravid, så mamman stämde hotellet för att ha kontanimerat vattnet i bassängen. Det största bedrägeriet upplevs just i dagarna. Tänk, att vi efter mer än 2000 år bekänner oss att sätta tro till, att en helig ande var här och fröjdade med Maria.

Men som sagt - vi har ju rösträtt!

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 23 december 2009 09:18

 

GOD-JUL tillönskas alla Er bloggläsare! 

Av Hilberth Hedning - 22 december 2009 20:14

Förtroendevalda

Arbete skall göra eder fria, stod det att läsa ovan infarterna till dödsläger lite varstans i Europa.

Idag har vi en herre här hemma, dock utan mustasch, som lovprisar arbetslinjen som den slutgiltiga lösningen. Vad jag vill ha sagt med detta är, att förespråkarna för arbetslinjen ingalunda är de som kläckt idén utan det gjorde deras föregångare, vilka beskrev sig vara herrefolket. Vi fick också veta att arbetslöshet (om de vann valet) skulle bli ett sorgligt minne blott. Jag vill minnas att en viss

herr Hitler förutspådde något liknande.

De arbetslösa i Sverige utgör f.n runt 400.000st Så har vi då sorgebarnet SAAB. Det förståndiga folket där på toppen, erkänner sig vara usla som ägare till industrier, men tycks samtidigt veta allt om hur man sköter ett företag.

När ska dagen randas då de med rätt att tala, erkänner sig vara det de är?

Ja, den som lever får se!

/Hilberth Hedning  


Av Hilberth Hedning - 13 december 2009 15:48

Hej på Er!


Som Ni ser så är jag åter igång med mina betraktelser och funderingar om livet och tillvaron.

Mina tankar kretsar just nu kring frågan: "Hur lyckades jag överleva?". Som de flesta av mina bloggläsare har förstått, så har jag varit synnerligen illa ute. Dock löper rehabiliteringen på i positiv riktning, vilket ger mig fortsatt möjlighet, att bidraga med mina tankar och betraktelser till en förhoppning om fortsatt förnöjelse för Er läsare.

Uppslagen ligger idag på hög men jag vill ändå ge Er följande betraktelse:

Det här med jobbcoacher framstår för mig om en samling "Trallgökar" som till en samhällskostnad av c:a 65.000:-/mån, ska övertyga våra 400.000 arbetslösa, att arbetstillfällen finns det gott om. Det är ju snarare så, att 1 april vore ett lämpligare datum att basunera ut detta än stundande juletid.


Med hälsning samt en tillönskan om God-Jul & Gott Nytt År från

Hilberth & Hustomten

  


Ovido - Quiz & Flashcards