Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Nr 278 Har Du hört det här?

Av Hilberth Hedning - 7 november 2012 18:15

Det sägs, att Alfred Hitchcock, den store filmexperten i konsten att sätta skräck i människor, en gång körde genom Schweiz och plötsligt pekade ut genom bilfönstret med orden; "Något så skrämmande har jag aldrig sett i hele mitt liv". Det var en präst som samtalade med en liten pojke med handen lagd på pojkens axel. Hitchcock lutade sig ut genom fönstret och ropade; "Spring gosse lilla, spring för livet!". Som du ser, så finns det förnuftiga människor, som har insett den av kyrkan inympade galenskapen och varnar för den, men ingenting syns hjälpa. Trots varningar, bär föräldrar fram sina små telningar till kyrkans häxmästare, i och för bevarande av dess kulthandlingar.

Jag skäms över att räknas till det så kallade människosläktet.

/Hilberth

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilberth Hedning - 18 december 2012 18:15

Du har väl hört det fundamentalistiska ylet om Davids son? Som tidigare sagts av större tänkare än jag, är att allt går att sälja med mördande reklam. I juletid säljs en av de största lögnerna, nämligen myten om Jesus. Nog borde de bokstavstroende ...

Av Hilberth Hedning - 3 december 2012 17:40

I mina barnaår vederfors vi småglin av kringvandrande smörgåspredikanter med de mest förvånansvärda lärosatser i bagaget. En av dessa sa sig heta Kristina Grönqvist. Hon hade en bullrande röst och lät som ett åskväder på avstånd. Vad jag kan minnas, ...

Av Hilberth Hedning - 3 december 2012 17:15

Programmet ring P1 (Sveriges Radio) kan stundtals vara riktigt underhållande. Onsdag den 21 november hörde en bibelsprängd, saligbliven läsare av sig med rådet, att läsa vad Petrus skriver i bibeln angående miljön. Då, när den där gode Guden skapat...

Av Hilberth Hedning - 26 november 2012 22:07

Åter igen, har vi fått exempel på, hur det går, när den påstådde allsmäktige skaparen fått sin vilja igenom. Det hände sig, att en ung gravid kvinna på Irland som blivit dödligt sjuk sökte hjälp med abort, men blev nekad och avled. Som rubriken frå...

Av Hilberth Hedning - 31 oktober 2012 18:04

För troende är vetande en stor synd. Tänka sig, att det än idag går omkring existenser, såna där s.k. troende, som försöker förvrida huvét på folk. Det hände sig för några dagar sedan, att det kom 2 till synes normala människor och erbjöd mig evig sa...

Ovido - Quiz & Flashcards