Alla inlägg under mars 2012

Av Hilberth Hedning - 6 mars 2012 18:27

Hej på Er alla som har ork, att föllja med i en gammal gubbes funderingar. Jag har inte så mycket att syssla med så här i vintermörkret, men ett och annat uppslag dyker ju upp alldeles gratis.

Som du har förstått, har jag en del gäss oplockade med dom som går omkring och ser ut som ett kringvandrande bönemöte. Vad säger du om den där förtroendevalde i KDS, som sitter och mår förfärligt illa över att det finns kvinnor som vill gravida utan att ha försyndat sig ihop med en man. Det är ju verkligen egendomligt med all bristande demokrati bland de rättfärdiga. Jag undrar, om det kan vara så, att manfolket i kristenheten känner sig snuvade på konfekten, ja vad tror Du?

Särskilt märkligt är ju detta faktum, att deras frälsare ju kom till på lite knepigt sätt, någon man var det väl inte frågan om? Men det är väl detta som kallas kristen demokrati!

En jungfru i nämda släkte sa till mig en gång; Det är väl inget fel på naturprogram, men måste djuren hålla på och para sig hela tiden? Det där folket får nog ta upp saken med han där ovan angående snusket, undantaget människan då det kallas en helig akt. Ja gråta månde gudarna.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 2 mars 2012 18:15

Det vi måste komma i underfund om är att religiös extremism har sin rot och grund direkt ur religionen, oavsett vilka galenpannor som kläckt idéerna.

Personligen hade jag oturen att växa upp bland människor, som hellre skulle dö än tänka. Första gången jag blev bestraffad för att jag sa, att jag inte trodde på Gud och frälsaren fick jag spöstraff, allt medan farfar högläste ur bibeln om att den som älskar sin son inte ska spara på riset. Då var jag just fyllda 7 år. Än idag, 73 år senare, existerar det i vårt land människor med en ingrodd religiös vana att dylik uppfostran är en gudabehaglig gärning.

Detta är kristendom, "den där" som lär barnen, att det är en dygd att tro utan att ifrågasätta. Alla har vi fått erfara hur kristendomens nära släkting "Islam" ödelade World Trade Center med åtföljande massaker.

Av dessa båda exempel, ser vi det bedrägliga löftet om, att döden inte är slutet.

Hur mycket förstånd kan finnas i huvudet på dessa människor?

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards