Alla inlägg den 7 december 2010

Av Hilberth Hedning - 7 december 2010 01:15

Det tar sig, sa mordbrännar´n, nu har de högutbildade efter mycket vånda tvingats erkänna, att studiepoäng inte räcker ända fram.

En och annan hänger fortfarande kvar i enfaldens klätteranordning, vilket tydligt framgick av en representant av det himmelska broderskapet, när vederbörande uttryckte en önskan om en ledare som var villig att lyssna på underklassen och tillika på de högutbildade. Ifrågavarande prelat syftade tydligen på sig själv och sina utomjordiska erfarenheter i studiet av broderskapets hopplöst föråldrade urkunder.

Det är ytterst roande, att avlyssna akademiskt spränglärda, där det påstådda, stora kunnandet svagt skymtar i fasadens springor. Men visst är de högutbildade, de vet exempelvis vad kalsonger heter på engelska.

Jag kan inte annat, än tycka till och yttra mig, när jag upplever mig omgiven av nollor, sittande som höns, kacklande om saker och ting dom inte begriper.

Nej, tacka vet jag en lågstatusindivid på trampcykel, än en uppstyltad tupp i limousine.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards