Alla inlägg under november 2008

Av Hilberth Hedning - 15 november 2008 20:47

Nu har vi bildbevis!

Nu vet vi att dom finns, jag menar alla de där planeterna kring alla miljontals solar som hittills i folks medvetande varit "bara" stjärnor. Jo du, så är det, vare sig du tror det eller ej. Jag har en del funderingar rörande upptäckter av det här slaget.

De där som står i kyrkor och bönhus och bedyrar, att vad som står att läsa i bibeln är sanningen och inget annat än sanningen. Låtom oss göra människor till vår avbild, ska han enligt uppgift ha sagt. Jag undrar: Har han sagt något liknande om och på någon annan planet? Förresten, har han skickat sin son att spikas fast där också? Här kommer hela köret med Tro på hjärnan att ställas inför den stora prövningen. Jag kommer i allafall att skratta gott, då tolkare av fabelskrifterna världen runt sliter sitt hår i förtvivlan att tillrättalägga urtida galenskaper. Jag ser dock fram emot de tider då förnuft och sanning tagit över på vår planet.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 15 november 2008 00:30

Måste vi tro och varför?

Det händer titt som tätt, att trosvissa själsdopade himlasurfare korsar min tillvaro. Dylika möten roar mig och ger mig kraft att vidareutveckla mina argument för en vetenskapligt grundad livssyn. Vad säger du om detta?: Jag har kvanitativt en mängd bekanta och de gör varken mig eller, så vitt jag vet, andra något ont. De flesta halkar dock omkring utan fotfäste i livsåskådningsfrågor. Exempelvis får jag höra: Människan måste ha en tro. Varför detta MÅSTE? Jag har hittills aldrig fått en plaucibel förklaring till detta. Däremot får jag höra krystade, hembakade påpekanden att det är jag som tror. Sanningen är, att jag inte tror nånting. Jag tror inte att det inte finns överjordiska makter, utan jag påstår att det till dags dato inte finns tillstymmelse till bevis för en överjordisk existens. De upplevelser som ofta tas som bevis för existensen i fråga är utan tvivel en skapelse av människans fantastiska hjärna. Den där lyckokänslan en godtrogen, nyfrälst "syndare" har, är den i människan av naturen och evolutionen för släktets fortplantning nödvändiga förälskelsen. Till detta behövs ingen Jesus.

Kort sagt: Bevisbördan ligger helt och hållet på den som tror. Är det något vi som civiliserade människor "Måste", så är det ett sunt vetenskapligt grundat vetande.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 10 november 2008 23:34

Hilberths filosofi

Min filosofi går i huvudsak ut på en allvarlig kritik mot människans föreställning om sin överhöghet. Jag har sedan unga år begripit, att den planet vi bebor har sina egna, av naturen fastställda lagar. Om detta är jag naturligtvis inte ensam att lita på och till. Många skarpa, klarsynta hjärnor har sedan länge lyckats, att med vetenskapliga metoder utröna de grundläggande förutsättningarna till vår och allt levandes existens.

Det fantastiska med människan är, att vi utrustats med en hjärna som satt oss i stånd att se bortom horisonten. Tyvärr, så har denna gåva sedan urminnes tider låtit sig förledas till irrfärder i föreställningars huvudlösa famlande i okunnighetens mörker. Vad syftar jag på? Jo, det allvarliga är att det är människans envisa tro på sitt gudomliga ursprung som bär skulden. Enbart att nämna ordet, begreppet TRO, får mig att känna rysningar och kalla kårar. TROR gör den som inte vet och omvänt, när du VET behöver du inte tro längre. Enligt min mening är TRO ett ord helt utan värdeladdning. En som säger sig TRO har därmed, enligt min mening, avslöjat sin förnuftsstatus. Min filosofi står uteslutande på vetenskaplig grund, helt befriad från Gudar och vidskepelse. Min högsta och främsta önskan är: Börja begagna Ditt förnämsta organ, Hjärnan. Bland det galnaste jag hittills hört är att en pensionerad ärkebiskop blivit en handelsresande i TRO.

/Hilberth


Av Hilberth Hedning - 8 november 2008 17:04

De dumme Sweden

Ja, inte alla precis. Inte heller alla jag här nedan pekar på, men en stor del av dom som har tagit det plågoris med sig, det de flydde ifrån.

Det är ju ändå märkligt, de kommer hit  och visar gråtande upp piskrappen efter den islamska rättsskipningen, men så snart de har krävan full kräver dom att vi skall respektera deras emlands toner. Inte nog med det, de börjar löpa som kåta stövarvalpar efter de svenska flickorna och menar sig ha den självklara rätten att väta skäggdoppingen i varje kvinna de råkar på. Skulle det hända, att en blåögd kärlekskrank hona av nämnd skepnad, faller offer för en mohammedskolad bönebugare och till på köpet får en avkomma så brakar helvetet lös. Så snart frukten av mötet är ankommet, tar han i många fall produkten med sig till det fasansfulla tillhåll han flydde ifrån och låter densamma fostras till en underdånig mohammeddyrkare, medan den snuvade toklottan snurrar runt här hemma och ropar på hjälp. Andra svenska töser som fallit för deras tro går idag omkring och ser ut som sånt som vi vanligen skrämmer kråkorna med. De sämre lottade i sällskapet som inte lyckas charma töserna skriker ut sitt inlärda mantra, att svenska flickor är horor. Allt detta sker utan att de svenska styrorganen ser vad som händer. Vi får höra att dom värnar om religionsfriheten. Att sedan religionen håller till i trakten av skrevet ger dom blanka f-n i.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 6 november 2008 22:38

Tro, tro, tro´t om du vill!

Ja, så var det då klart. En ny frälsare har sett dagens ljus, det är bara det, att folk bryr sig mer om vilken färg han har på skinnet än vad han talar om. Stackars Obama, jag undrar om han verkligen tänkt igenom vad han gett sig in på? Har han verkligen klart för sig att han ska leda ett folk av skjutglada religionsfanatiker? Är det verkligen någon som anser, att den som ingenting äger nu kommer att gå omkring i gyllene skor?

Så var det då den amerikanska drömmen. Hur går det, när den trovisse vaknar och upptäcker att det bara var en dröm? Nej, du mister Obama, du blir som alla andra ledare - den ledde, en slags portalfigur eller symbol för det allomstädes varande hyckleriet. Tänk dig Obama, när det amerikanska folket står samlat och unisont dyrkar den för länge sedan skelleterade originalfrälsaren, då spelar det föga roll hur levande du än månne vara. Nej, både vi i Sverige och annorstädes får nog vara glada åt en och annan väljäst bulle, även om den mer påminner om ett korsdrag än ett födoämne.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 4 november 2008 21:23

De riktiga besluten - eller??

Nog måste vi erkänna att vår nya H-styrda regering har lyckats med sin föresats, att styra bidragsberoendet dit, däre det enligt deras mening hör hemma. Inte nog med detta, de har fått folket att tro på att agerandet är statsmannamässigt. Den slöe, late, parasiterande svensken, med bidrag som främsta överlevnadskälla, inser nu att bidrag är något som bör tilldelas bankmän och idogt arbetande värdepappersspekulanter. Detta är det nya folkhemmet, eftersom det är dessa med svällande kapital som räknas till folk. Jag menar, va f-n ska vi med vanligt folk till? Den där grå intetdugande massan är faktiskt till stort besvär, ett hinder för framåtskridande och tillväxt. Länge leve tron på de skarpa hjärnorna. Med lite tur och rätt riktade beslut kan vi nog räkna med nya krig någonstans i världen och därmed svällande kapital och avkastning.

Med hälsning från en riktigt arg Hilberth.


Av Hilberth Hedning - 2 november 2008 10:17

Hjälp nyrike Svensson

Nyrike lottomiljonären och tillika församlingsäldsten Sven Svensson litar inte riktigt på sin församlings löften om fortsatt levnad efter att ha "dragit in årorna". Därför beslutar han att klona sig. Men nu uppstår något bekymmersamt för troende Svensson. Han tänker så här: Jag har ju bara en själ och nu när upplaga 2 av mig kommer till världen, så hade jag inte tänkt att "ta ned skylten" genast. Jag är ju faktiskt skyldig att uppfostra upplaga 2 intill vuxen ålder, därför måste jag behålla min själ intill "Happy end". Men vad gör jag med upplaga 2? Han lever ju själlös! Passa på nu, du som har kontakt åt det vertikala hållet och hjälp nyrike Svensson.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards