Alla inlägg den 20 december 2008

Av Hilberth Hedning - 20 december 2008 23:32

Snillen spekulerar!

På TV, fredagkväll 19 dec. 2008, hörde vi snillen som spekulerade och det var inga bysnillen precis, nej för fan, det var nobelpristagare. Hur som helst så kom de in på bruket av klusterbomber och personminor. Sådant skall förbjudas ansåg de, och jag är naturligtvis av samma mening. Men här kom det i min mening en urspårning: De ansåg att dessa vapen drabbade oskyldiga. Då måste jag fråga: Vem är skyldig? Är det vicekorpralen, löjtnanten eller generalen? Det borde väl också gälla på båda sidor om staketet? Så var det då de oskyldiga, det måste väl vara vi det. Det är ju de oskyldiga som anser att de behöver försvaras och har därför ett försvar som de betalar för. Så en dag blir det bråk och de oskyldiga blir värnpliktiga och därmed skyldiga, eller? De oskyldiga som återstår är väl då barnen, åtminstone till dess de kan lägga ut minorna? Jag har inte glömt pensionärer och de halta och lytta, de är rimligtvis f.d skyldiga.

Vad jag härmed menar är; Håll upp en spegel och se dig själv, Homo Sapiens! Du är i trängande behov av vård. Märker du att du sitter med Svarte Petter?

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards