Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Hilberth Hedning - 17 augusti 2008 16:05

Använd huvudet

I DN 12 augusti 2008 läser vi: D-vitaminbrist ökar risken att dö i förtid. Ja, det är måhända på det viset, men jag finner det högst märkligt att vi inte uppmärksammar de verkliga farorna och riskerna att dö i förtid. Ta för ett ögonblick och syna de stora pojkarnas, lindrigt uttryckt, vettlösa ageranden och regerande. Jag anser att risken att dö i förtid är i allt överskuggande grad den, att vi sätter tillit till de kritstrecksrandiga drakar som styr mänskligheten. Några exempel: I USA måste den som önskar bli president säga sig tro, jag t.o.m veta att det sitter någon ovan där och hotar med harmageddonscenario om folket inte lyder och lever efter fundamentalismens regler. Betänk att dessa män sitter med nyckeln till domedagsbomben, vilket är betydligt värre än D-vitaminbrist. Å andra sidan har vi de koranstyrda, som går den gode gudens ärenden och levererar död och elände, skrikande ut dödsdomar över oskyldiga.

Jag har inget annat råd att ge än att du borde tänka själv,men om du ändå ser D-vitaminbrist som det stora hotet mot en normal livslängd och lägger dig i solen för att fylla på förråden av D-vitamin, varför måste du då skydda dig med solskyddsfaktor 4? Personligen drar jag mig undan då jag vädrar religion och politik. Medn solen då? Jo, den upprätthåller livet på jorden.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards