Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Hilberth Hedning - 21 augusti 2008 21:13

Högutbildade krymplingar

Jag satt och spanade in Janne Josefssons program, där en professor Ravetsky pläderade för en djungelns lag, d.v.s den starkes rätt. De starka skulle vara de så kallade högutbildade. Dessa individer ansåg han vara högpresterande. Min erfarenhet av detta folk är av ett annat format, nämligen att de har tummen mitt i hand och fullkomligt värdelösa till nyttigt arbete. Tyvärr, säger han "professorn" att demokrati är en försvårande omständighet för förverkligande av hans drömsamhälle. En lågutbildad skulle enligt hans mening ha en lön om högst 5.000:- per månad. På frågan hur de skulle överleva på denna lön som inte ens skulle räcka till hyran efter skatt hade denne högpresterande hjärnakrobat inget svar. Jag undrar bara: Vem skall bära de rikas piano nästa gång de flyttar till sitt nya högstatusboende? De kan ju knappast ombe sin dito granne med likartade förtvinade kroppsdelar som mera liknar hängande luggslitna pälsärmar än armar på en frisk människa. Av hans tankegång att döma, så inser jag att hans hjärna bör vara lika skrumpen som hans övriga lekamen. Jag anser att fler än jag borde tänka i mer hedniska naturnära banor och ge blanka f-n i såväl politikers löjeväckande löften som livsmedelsverkets kostråd utstuderade av högutbildad personal.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards