Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Hilberth Hedning - 14 mars 2010 00:04

Precis som förut!!

Hej på er, alla glada bloggläsare, nu är Hilberth igång igen.

Jag är så påkryad, att jag var ute och "gjorde" sta´n häromdagen. Tänk att det är precis som förut. Jag besökte OK-macken, inhandlade senaste nytt där jag läste: Bensin har aldrig varit så vid den här årstiden som idag. Ett par gubbar med osedvanligt gott virke i tankemaskineriet lät mig få veta att det är det är Miljöpartiet som bär skulden. Dock mig veterligt, så sitter de utvisade och är ersatta av de med arbetarpartsläggning. Just ikväll hörde jag , att det föreslås "blåsvädersskatt" för privata vindsnurror. Nu får vi vara försiktiga och inte tillvarata naturtillgångar. Metangas är 20ggr farligare än koldioxid, så låt torvmossor ligga och pysa, annars åker du på "pysgasskatt där också.

Det är riktigt spännande att avlyssna töntarna som står på skilda håll, par om par och klappar varann och önskar att de hade makten.

/Hilberth 

Ovido - Quiz & Flashcards