Alla inlägg den 5 september 2008

Av Hilberth Hedning - 5 september 2008 22:01

En hednings syn på liv och död

Före kristenhetens intåg i vårt blivande land Sverige, trodde våra förfäder på allehanda gudar. De mest kända är som bekant: Tor, Oden, Balder, Loke m.fl Det må vara dem förlåtet. då de i total avsaknad av det vi kallar vetenskap tillskrev vårt ursprung och existens ur något övernaturligt. Dessa har nedlåtande av kristenheten kallats för hedningar, men när vi ser med vilken vördnad de gravsatt sina avlidna (Påkostade megalitgravar, gravgåvor och t.o.m färdkost till en tänkt existens hinsides), så skäms jag å kristenhetens vägnar. Det uppenbara barbari som visas de avlidna. Förvisso är jag en grundmurad hedning, men var och en som läser mina inlägg skall ha klart för sig, att vördnad för avlidna skall till varje pris upprätthållas. Jag är till fullo övertygad, att om en 2000-årig hedning skulle bli förevisad våra barbariska gravsättningar så skulle stenyxorna vina runt både präster och biskopar. Jag är tillika övertygad om att både dopfunter och mässhakar skulle bli hedningens främsta hatobjekt.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards