Alla inlägg den 7 september 2008

Av Hilberth Hedning - 7 september 2008 10:32

Den stora drömmen

Jag såg just ett inslag i Rapport om det stora landet i väster, där alla går omkring med den stora drömmen. Rik, Lycklig och Vacker. Några ser i alla fall ut att ha tagir för sig, dock ser de i mina ögon inte särskilt vackra ut. De är faktiskt enbart jobbiga att beskåda, då det är med förenat med viss ansträngning att avgöra om de ligger ned eller står upp, så särskilt rika verkar de inte heller vara, åtminstone de som är i avsaknad av hängfläsket. Pantbanksinnehavare "over there", lär väl med tiden kunna rulla sig i såväl guld som glitter. Lång köer av gruppen " Tom peng pung", står i rader vid pantlånediskar i hopp om några dollar för sina statusprylar för att kunna göra inköp av blöjor till sina ännu krypande arvtagare. Själv får jag, som den hedning jag är, vara nöjd med mitt primitiva leverne, med hemodlad mandelpotatis och efterrätten får bli en präktig hemtillverkad "prilla"  av märket Bonntobak.

/Hilberth


Ovido - Quiz & Flashcards