Alla inlägg under februari 2009

Av Hilberth Hedning - 8 februari 2009 22:49

Så blev jag Hilberth Hedning

I min barndom härskade en bibelsprängd herre över allt och alla, trodde han. Vi var några glin (pojkar och flickor) som INTE trodde. Vi lånade böcker på skolbiblioteket och blev med tiden så pålästa, att vi visste att där ute i de troendes himmel var det djävligt kallt (-273,15 grader). Många av oss linkade omkring med sveda i rumpan efter upprepade risbastur i Herrens namn. De fundamentalistiska religionerna går hänsynslöst in för att lyfta fram okunnighet och tro som den yppersta av dygder, man bereder vägen för fundamentalismen genom att lära barn från deras späda barndom, att det är en dygd att tro utan att ifrågasätta.

Det är detta, mitt hedniska evangelium, jag för till torgs, nämligen "Tro dem icke" de är ingenting annat än enfaldens budbärare, de är roten till ont och ingenting annat än ont.

/Hilberth Hedning

Av Hilberth Hedning - 6 februari 2009 23:40

Glada pensionärer

Hej alla glada pensionärer! Har ni hört vilken strålande framtid vi går till mötes? Den förhöjda pensionen vi blev lovade, blev en dränering om 8%, i reda pengar kr: 150:-/månad plus en skatt på detta, som vida överstiger vad en föörvärvsarbetande betalar. Min första fråga får bli: Ni som la er röst på det nu rådande etablissemanget, är ni glada nu?

Den s.k lågkonjunkturen kom faktiskt som en räddande ängel för våra styrande dirigenter där i glashuset, som nu har något att skylla misslyckandet på. Hör noga på nu; Kom ihåg, att det strul som f.n pågår är en produkt av den kapitalistiska girigheten, en primitiv ideoligi där samvete är något de stora inte ens kan stava till. Slutligen vill jag fråga: Om det kapitalistiska högerorienterade systemet är det bästa vi kan åstadkomma, ja då är det väl ingen mening med reformer och tal om förbättringar? Ja,nu är ju jag av en annan mening, med andra idéer, men vem fan lyssnar på en hedning som vägrar knägång och be om nåd?

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 3 februari 2009 23:38

Nu vet vi!

Nu behöver vi inte tvivla längre, vi vet varför det inträffar naturkatastrofer. Det låter en nyutnämnd biskop (Gerhard Wagner oss få veta; "Sådana här skeenden beror på andlig förorening", säger han. Ett gott exempel är orkanen Katrina över New Orleans, då Gud ogillade stadens abortkliniker och dess nattklubbar. Jag behöver väl knappast nämna vem som utnämnt denne Guds man? Men för säkerhets skull så är det påven.

I detta läge finner jag tillfälle att påpeka det där med förnyelsebara energikällor, det är ju helt onödigt. Uppvärmningen av planeten beror troligen på nämnda förorening. Det skulle inte förvåna om det himmelska klientelet snart skyller växthuseffekten på Harry Potters trollformler.

Har ingen mer än jag insett, vad dessa Gudstrogna, sinnesrubbade papegojor kan ställa till med? Vad hjälper det förresten, att jag försöker påpeka den rådande dårskapen, se bara när en telning av Homo Sapiens kommer till världen "född i synd.....", men det himmelska läget kan återställas med ett par skvättar vatten och lite innehållslöst rabbel av en tillförordnad frälsare.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards