Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Hilberth Hedning - 17 mars 2009 17:53

SOS ... _ _ _ ...

Hej alla bloggarkompisar, Hilberth här!! Idag skiner solen, synd bara att det är mulet i de ekonomiska faggorna. Jag kan bara inte låta bli att påminna om lågkonjunkturen, uti händelse av att någon håller på att glömma, menar jag. Tänk att det måste gå så långt innan folk i allmänhet vaknar, jag menar, att först när storfräsarna har kört i diket så börjar någon ställa frågor.

Att vi, utan slips och kritstrecksrandiga kostymer i normala fall inte är välkomna i de fina salongerna, det vet vi ju, men det är ingen som undrar hur i all världen dessa förädlade existenser kan sjunka så djupt i sin förnedring att de ber till de intet dugande om hjälp att ta sig upp ur dyngan? Någon läsare av min blogg ställde en fråga till mig om jag möjligtvis kunde komma på något nytt? Jo för fan: Begynnelsevis kan vi börja tänka själva och inte tro på allt dravel kostymfolket stjälper över oss. Du/Ni anar inte hur många drabbningar jag haft med dom som tror sig vara den fulländade kaptenen. Vid närmare beskådande av själva skutan, så visar det sig att det är hål i botten och jag behöver antagligen inte upplysa om att kaptenen just nu sänder S.O.S

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 17 mars 2009 00:12

Fadderskap

Har människan blivit alldeles från vettet? Du har väl sett spektaklet "Bli Fadder", där man visar en isbjörn som ser lidande ut? De där pengarna man förväntar sig ska gå till inköp av något kokräk som ska slaktas och fraktas till arktis för att mata björnar med. Räcker det inte med skatt på skatten, skatt på momsen och moms på skatten etc.? Vill du gärna bli av med dina pengar så finns det faktiskt mer behjärtansvärda områden att lägga kosingen på - förslagsvis lämplig litteratur av uppbygglig natur för inhämtande av bättre vetande. Tro du verkligen att isbjörnarna som art har sitt ursprung på isvidderna i norr? Nä du: Isbjörnen är en helt vanlig björn sedan miljoner år, som då isen lade sog för årtysenden sedan fann en lämplig födokälla i sälarna där uppe. Lika säkert som sant kommer isbjörnen att klimatanpassa sig åt det andra hållet också. Har forskare och förtvivlade medlidande inte hört talas om evolutionen? Klimatet har gungat både hit och dit genom årmiljonerna och detta garanterat utan koldioxidskatt och fadderskapspengar. Lär er inse, att detta tiggeri är ett lättfångat byte för de som insett hur lättlurade en del människor är. Man botar inte allt med pengar, inte ens girigheten.

/Hilberth


Ovido - Quiz & Flashcards