Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Hilberth Hedning - 19 maj 2009 21:56

Visst fan blir det kallt!!

Gokväll på er alla här i världen. Jag har haft det lite kämpigt senaste veckan med bl.a anskaffning av ved inför stundande vinter, därav min tystlåtenhet. Så, den som trodde att jag var döende eller ännu värre kan andas ut eller förfaras, beroende på själva inställningen.

Jag konstaterar, att världen är precis som förut, så även dess inneboende. Alla, med ett undantag, kämpar på, försörjer sig och lever efter ritningen, men så har vi då den framstående och, enligt egen utsago, förnuftiga arten till vilken även jag hör. Vi slåss så hårtussarna ryker och inbillar oss att vi är världens räddare. Visst är vi fantastiska på nå´t djävla vis. Vi bygger de mest spektakulära skapelser på ena hållet och på det andra knåpar vi ihop nånting att förstöra det sagolika med. Några har frågat mig lite så där ironiskt; Kan du inte komma med något nytt? Jo, men kära hjärtanes, det är ju det jag gör. Vi kan exempelvis lägga det där med tro på hyllan och inse, att vi ännu idag hänger oss åt föreställningar som leder raka spåret till, ja du vet vart. Det är därför jag lever som lite mindre sapiens och tar dagen som den är, klyver lite ved i väntan på kylan, trots den kalkylerade uppvärmningen - för visst fan blir det kallt!

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards