Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Hilberth Hedning - 27 januari 2011 23:39

Den ena nyheten efter den andra duggar tätt numera. Senaste nytt förtäljer, att solen inte uppför sig som den brukar, den har inga fläckar längre.

Det påstås, efter ingående studier, att en fläcklös sol betyder låg energiproduktion och därmed en kallare tillvaro.

Jag måste fråga? Bor jag på samma planet som "klokheterna"?  Frågorna hopar sig. Det är med viss förskräckelse jag ser fortsättningen. Kan det möjligen vara så, att våra politiker och lagstiftare, alltså "klokheter", arbetar på en strategi, där de skuld-

belägger folket för felaktigt brukande av natura tillgångar?

Jag blir inte förvånad, om vi inom en snar framtid får betala solstråleskatt. Hur går nu detta ihop, med den motsatta uppgiften?

Hör här: Vattenflöden vid Nordpolen smälter ner isbergen, isbjörnar dör av värmeslag och valrossens dagar är räknade. Detta beror på, att vi släpper ut koldioxid och botas med "hinkvis" av pengar. Jag undrar bara, om vi kan skrämma solen, att uppföra sig normalt med skattepengar?

Alltså: Bered er på att betala solskensavgift, men låt oss som vevar inkomst-

maskineriet få veta adressen dit vi kan betala solskensskatten utan mellanhänder!

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards