Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Hilberth Hedning - 7 oktober 2008 21:54

En stendum Gud

Jag satte mig ned och såg programmet Debatt på TV. Det saken gällde var aborts vara eller inte. Jag tar här inte ställning, men jag har en del invändningar. Vad jag reagerar emot, är att den verkliga problematiken aldrig kom upp till avhandling. Vi vet alla att jorden redan är överbefolkad och det av arten Homo Sapiens, viken dessutom tagit sig uttryck för att kalla sig skapelsens krona. Var hittar vi orsaken till detta bedrövliga tillstånd? Jo, det finner du i den så kallade heliga boken (bibeln). Första Mosebok 1:a kapitlet verserna 27-28: Gud skapade dem till sin avbild och tillade; Föröken eder och uppfyll jorden och läggen den under eder, och råden över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över alla djur som röra sig på jorden. En mer korkad Gud får vi leta länge efter.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards