Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Hilberth Hedning - 25 oktober 2008 09:42

Förutsägelser

Att jag, Hilberth Hedning, av vissa betraktas som kontroversiell har jag erfarenhet av. Jag kan på heder intyga, att jag med kuslig precision förutsagt skeenden, vilka är en produkt av maktmänniskors spekulativa beslut. Sådant tänkande och än värre, att föra slutsatsen till torgs, får självfallet girigburkarnas päls att stå som piggsvinstaggar. Det nya sköna Sverige anno 2006 med mer i börsen för den som har sin bärgning säkrad och omvänt för den, vars börs var mager redan då och nu är tom peng pung, förutsade jag redan när valcirkusen flammade som norrsken. Nu är de ute igen med sitt bottenlösa evangelium. De syftar till att få hand om bollen för att skjuta in den i den målbur, vilken garanterar en fortsatt fest i solen.

Detta är naturligtvis ingen förutsägelse, nej det är ett konstaterande. Men en sak kan jag förutsäga: När kaptenen kastat yxan i sjön, kommer det att låta så här: Om inte lågkonjunkturen kommit i vägen, så hade vår politik varit en framgång, men han undviker att säga - för vilka!

/Hilberth


Ovido - Quiz & Flashcards