Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Hilberth Hedning - 10 oktober 2008 21:38

Guds budbärare

Inte en fågel faller till marken utan Guds vilja var det visst en ökänd frälsare lät mänskligheten förstå. Jag undrar bara, så här lite i skymundan, om det var samme Guds vilja som lät en mur i tenplet i Indien att rasa med 110 troendes liv som följd? Utöver denna bedrövelse har vi att begrunda så där ett tusental brutna ben, jämmer och tandagnisslan.

Visst är han, för det är väl en han?, väl gudagod den där guden? Jag hävdar att jag har åtskilligt mer av förnuft att delge mina medlevande. En gudabehaglig aktivitet synes vara självmordsbombare, vi har ju hört att de som spränger sig till slarvsylta får belöning i paradiset med minst sju jungfrur, va fan de nu ska med dem till, då sådant redan här på jordeplanet är den grövsta synd en gudakramare kan ägna sig åt. Nu har vi ju hört, att även kvinnor ställer upp med nitropatroner. Jag undrar bara vad de väntar sig som belöning? Kan det vara någon med extraordinär utrustning?

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards