Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Hilberth Hedning - 21 januari 2009 21:16

Tänd blåljuset!

Som du väl har erfarit, så hyser jag ingen större aktning för vare sig tro eller troende. Religioner i alla förekommande former är ytterst förnedrande för människan. Märker du enfalden i följande förkunnelse?: De troende säger; Gud är så god, att han låter solen gå upp över både onda och goda. Säg nu, hur fan kunde han göra annorlunda?

Jag vill minnas att en viss pojke, fallen efter ovan antydde säger; "Ingen når Guds rike som inte blir som barn på nytt". Personligen har jag ett talesätt;" Tänd blåljuset för nu står dom i farstun". De här människorna är verkligen både komiska och dumma, se bara detta: Pastor Pat Robertson, en av Amerikas mest kända TV-förkunnare och före detta presidentkandidat, skyllde en lesbisk komiker, som råkade bo i New Orleans, att vara orsak till orkanen Katrina. Det var Guds straff, sa han. Nog tycker åtminstone jag, att Gud kunde tillgripa något mer målinriktat än en lesbisk syndare. Tyvärr, de troende är sådana. När Pat Robertson besegrats i det demokratiska valet i Dover, Pennsylvania, utfärdade han en allvarlig varning till Dover; " Jag vill säga till de goda invånarna i Dover, vänd Er inte till Gud om det inträffar en katastrof, Ni har just kört ut honom ur er stad".

Märk väl, vi har såna stollar på gatorna i Sverige också. Tala om skruvade existenser. Det mest komiska: Folket tror.

/Hilberth


Ovido - Quiz & Flashcards