Alla inlägg den 4 april 2009

Av Hilberth Hedning - 4 april 2009 08:42

En hednings betraktelse av de rikas "kalops"

Det är bara resultaten som räknas, har vi fått lära, men jag lägger en brasklapp bland resultaten som lyder: Hur många lik hittar vi bland resultaten? Att folk i det stora hela låter käften gå per automatik, utan logisk tanke, framgår med all önskvärd tydlighet av en opinionsundersökning från Demoskop. Frågan avsåg bonusar. Majoriteten av de tillfrågade ansåg att bonus är ett förträffligt system.

Idag upplever vi en total kollaps i det ekonomiska systemet, man kan säga atdet blev de rikas kalops, att sköljas ned med sötmadrogen; stor, större, störst. Idag 3 april 2009 läser vi; "Paketet som ska rädda världen", tänka sig att dessa "stora män" kan vara de som styr och räddar världen efter sitt eget gottfinnande. Förr "trodde" vi, att det var den där som "sade och det vart" som styrde och ställde. Om jag inte är alldeles fel underrättad, så är världen en planet i bana runt solen och som bevisligen ger fullständigt fan i tvåbenta sedelbärare. Jag behöver inte inbilla mig en djävla massa dravel, då jag faktiskt vet, att av stjärnstoft är jag kommen och annat kan jag inte bliva. Synd bara, att jag behöver dela min plats i universum med snyltare och tanklösa.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards