Alla inlägg under januari 2009

Av Hilberth Hedning - 12 januari 2009 19:46

Hallelujafolket

Vanvettet känner som vanligt inga gränser. Hörde att vapenvila skall råda mellan kl.13 och 16 för att man ska hinna äta och begrava de döda och därefter börja skjuta igen. Detta är vad jag, Hilberth Hedning, och andra medhedningar anno januari 2009 betraktar. Vågar vi anta, att den gode guden gnuggar labbarna i förtjusning över sitt egendomsfolks göranden. Det troliga är väl att hans undersåtar knäböjer på var sin sida om stilleståndslinjen bedjande om framgång när de har laddat om. En vanlig, någorlunda sund hedning, har spm vanligt inget att säga till om, annat än att betrakta skådespelet. Må hända någon gång i framtiden att en snokare i förfäders liv och leverne snubblar över tyckanden från samtida stridande och därvid möjligen inser att alla inte var Allah:s tjänstefolk.

Personligen är jag, i likhet med alla andra hedningar, glad över att slippa tjänstgöra under Gudar och smådjävlar till skillnad från de, vilka ännu är på väg in i landet av mjölk och honung. Synd bara att herr Moses inte är vid liv och kan se vad han i förening med Jave har ställt till med. Dessa människor har gett sig fan på att verkställa den självuppfyllande profetian om Harmageddon. Slutligen: De där människorna lägger inte ned svärdet förrän de är döda och jag vill bara fråga; Vem ska sedan ropa "Länge leve Israel"?

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 9 januari 2009 21:44

Lycksalig troende

Fundamentalisterna vet att de har rätt, därför att dom har läst sanningen i en helig bok och de vet på förhand allt som kommer att ske i en framtid och ingenting kan rubba dom i deras tro. Den heliga bokens "sanning" är ett axiom och inte slutprodukten av bevisad sanning. Detta skriver jag bara för att du som inte har klart för dig vad en fundamentalist är för något ska förstå.

Jag råkar titt som tätt stöta på ovan nämnda existenser, vilka inte precis är vänligt inställda. De ser självfallet mig som ett hot, då jag gör allt för att avslöja deras lurendrejeri. Jag träffade igår den 8 januari en lycksalig troende som ansåg, att det vi idag ser i Israel är förspelet till striden i Harmageddon, då blodet ska gå upp till betslet på hästarna. Vad jag förstod av hans resonemang så låg den där frälsaren inne i landningsvarv. Det ska väl tilläggas att mannen ifråga var en av Ulf Ekmans lärljungar.

Det sorgliga med dessa vilseförda existenser är att de i största allmänhet älskar blod, dör och elände, inte olikt den Gud de tjänar, så därför: Om du skulle möta någon med heliga skrifter under armen, kuta som om du hade en kannibal i hälarna.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 7 januari 2009 21:59

Dårar med frigång

Med risk att bli utsatt för tillmälen, då jag har fräckheten att röra vid tabubelagda föreställningar, tar jag mig, trots detta, friheten att peka på de grundläggande orsakerna till de fasaväckande händelser vi ser hända i "de heliga" nejderna i änden av medelhavet.

Det var där människan uppfann den här planetens största skitstövel som vi kallar Gud. Självfallet är det skäggmullorna bakom ordet som är de skyldiga. Konflikten mellan folken är en produkt av dessa förgiftade hjärnor. Vi får aldrig fred på vår planet förrän vi förmått oss tvätta bort alla profet- och frälsarlöften. I det ovan antydda området ålar det omkring miljontals vilseförda löftesberikade bibelstollar, tillika på frontalkurs med likasinnade, bergfast troende på sin profets direkt löjeväckande idéer om paradisiska tillvaroformer någonstans mellan supernovorna i det kolsvarta underkylda kosmos.

Detta är den krassa verkligheten, vilken även i vår del av världen, i obegripligt stor omfattning, flitigt förnekas av sagoberättare, vars uppgift är att hålla människor i okunnighet till sin egen arbetsbefriade välfägnad.

Någon måste ta bladet från käften och säga folket sanningen och vilket jag efter bästa förmåga söker efterkomma.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 5 januari 2009 19:28

Cigg med brandsläckare

Varför smakar de annorlunda? Kan det bero på brandsläckaren? Nej, säger tobaksindustrin, det beror på pappret. Jaha, då vet vi det. Det föga roliga i kråksvängen är att allt går att sälja med mördande reklam. Va fan har ni blandat i de där ciggarna som sparar 2000 människoliv och ett och annat husdjur varje år.

Vi vanliga människor ska naturligtvis inte lägga näsan i blöt, såna här saker förstås ju bäst av EU-stroppar. Med NY-ciggen överlever 2000 personer och får nöjet att röka ihjäl sig i stället för att brinna inne. De är ju helsköna, dessa EU-politiker, det gäller att stötta tobaksindustrin och skatteintäkterna. Nu börjar det klarna, varför de är så förbannade på snuset, det brinner ju inte. Här ska du som röker få ett tips: Klipp din cigg i lämpliga bitar och kläm dom platta och du har ett milt portionssnus utan brandrisk. Men det är nog åt helvete det också, då måste antagligen saxar förbjudas. Personligen odlar jag min egen tobak, respektive tillverkar mitt snus. Tur ändå att man är på gränsen till 80, färdig att gå upp i rök med mitt sista bidrag till växthuseffekten.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 4 januari 2009 16:29

Nya lagar

Från och med 2009 har vi fått en hel del nya lagar, bl.a Lag mot spridande av osanningar eller att utge sig för att vara någon annan. Det första verkligt osanna är så´na där som står i predikostolar, tillika i media och påstår sig ha talat med Gud. I samma andetag har de fräckheten till påståendet att vara Guds sändebud, vilken i sin tur påstås ha ombett respektive gaphals förmedla att änden är nära eller rent av ha börjat visa sig. Det finns faktiskt gortrogna, lättlurade människor som går på dessa lögner och börjar leva på sådant sätt att det ödelägger hela familjer, ja t.o.m hela byar och bostadsområden.

I normala fall, där någon påstår sig höra röster och i särskilt förskräckande fall ser syner, brukar ett omhändertagande vara det normala, medan vi i detta fall, gällande gudsföreställningar låter sjuka röster spela fritt i kyrkor, bönehus och media. Det enda jag för tillfället kan göra är att varna Dig med förnuftet i behåll. Lås dörren och undanbe Er besmittelse och kontakter med dessa sinnesförvirrade parasiter som äter hjärnan inifrån.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 3 januari 2009 00:49

De festliga

Nog är de festliga, dessa smörgåspredikanter. Hundratals minnen från mina barndomsår sitter som ett frimärke, påminnande om gången tid.

Jag och en av mina bröder åhörde en till byns bönestuga, nykommen bibelstudieexaminerad människa, tillika son till en missionär, som han sa.

jag glömmer aldrig med vilken inlevelse han drog på om folks tvivel och om trons kraft. Han uppehöll sig länge och väl omkring den där frälsarens ord om att hade vi tro blott som ett senapskorn så skulle vi förflytta berg med blotta tron. Eftersom detta minne är av senare datum, d.v.s sen jag blivit 18år och vågade tilltala guds pratkvarnar, så föreslog jag honom att i stället för att förflytta berg så skulle han först prova med senapskornet. Jag lovar att jag, varken förr eller senare, sett en mer orkeslös predikant.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 1 januari 2009 11:05

När man talar om trollen

Om jag, Hilberth Hedning, finge "nåden" att önska något inför det nyra året, så blir det en önskan om att folk i största allmänhet skulle tänka till innan dom låter käften gå per automatik. Utöver detta, ett tillägg; Alla borde hjälpga till att riva alla tabun, för tänk vilken annorlunda värld vi skulle få. Att tänka är stort, men att tänka rätt är större. Detta är mitt honnörsord. Det är faktiskt den raka motsatsen till det ärevördiga, guldkantade men tyvärr mögliga talesättet "Tala är silver - Tiga är guld". Hur kan någon ha kommit på något så ologiskt? Det kan ex. betyda Tig och samtyck, även om det gör ont, ty herrens (herrarnas) vägar äro outgrundliga. Där slog jag två flugor samtidigt. Tänk att bli av med tyrannen ovan där och följet nedanom. De som, liksom jag, föddes och kikade in i världen genom de syndiga springor heligheten ej förmått dölja, vet vad jag talar om. Långa var de timmar jag åsåg män och kvinnor som likt plattmaskar ålade runt, stönande i andlig anfäktelse, gråtande, bedjande om nåd. Förstår du vad jag talar om? Om inte, så se upp nästa gång det bankas på dörren. När man talar om trollen - står dom i farstun!

God fortsättning önskar/Hilberth 

Ovido - Quiz & Flashcards