Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Hilberth Hedning - 24 juni 2008 21:06

Fatalism

Ja, så var då årets ljusaste dag över och resan in i det falnande ljuset tar vid. Det är ju ändå nu som dagarna är som varmast och livet kunde vara så nära ett paradis som bara möjligt. Tyvärr, så är vi förhindrade att ta ut svängarna på ett naturligt medfött sätt. Vi är idag styrda av skrivbordsregler samt lära oss älska staplar och diagram och inte förglömma tillväxten "va f-n det nu är". Jag tar varje tillfälle att tala med folk, d.v.s de som ger sig tid att stanna en stund mitt i gatloppet. De flesta springer som om f-n var dom i hälarna och jag hör: Jag måste..., jag  har inte tid. Det fåtal som saktar in låter mig få veta: Det spelar ingen roll vad vi gör, för vi har ändå ingenting att säga till om. Detta sagt i en så kallad demokrati.

Så förblir det så länge vi tillåter mannen med taktpinnen dirigera loppet. Mentaliteten idag är fatalism, inse detta och vi får ett mänskligt samhälle.

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards