Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Hilberth Hedning - 3 maj 2008 07:15

Frågvise Hilberth!

Alla har väl vid något tillfälle sett heliga män delat ut välsignelser? Speciellt påven synes vara extra givmild. Vad jag vill veta är, vad är det egentligen som händer? Där står han med handflatorna vända mot folket och liksom belyser den trånande massan nedanför. Välsignelse? Är det någon mystisk osynlig strålning? För övrigt: Hur verkar den där gudomliga energin? Jag såg för övrigt en variant på det där, då Ulf Ekman for runt som om det glödde under fötterna, bara med den skillnaden, att han utstötte en mängd djuriska läten. Är det den guden som häller ned den där substansen?

Hur som helst, så kunde man höra diverse märkliga läten lite varstans i församlingen. En synnerligen märklig inställning de har till verkligheten. De sparkade runt hinkar mellan sätena, hinkarna fylldes med sedlar och hämtades upp av allvarliga tystlåtna män som överlämnade dessa till "styrelsen" där framme. Jag såg bevisligen att det var den gnyende skaran bland bänkarna som fyllde på medan den där sprattlande skapelsen där framme ställde sig och tackade en Gud för pengarna. Jag frågar mig: Hur galen får en människa bli, innan det är dags att låsa in dom?

Tack för nu!

/Hilberth

Ovido - Quiz & Flashcards