Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Hilberth Hedning - 19 maj 2008 21:31

Helig avel

Jag har i alla år, sedan barnsben faktiskt, undrat över hur de religiösa människorna reproducerar sig? Efter att jag både sett och åhört deras mening om just denna process som avlande av barn, så är jag nödd att konstatera följande. De kan omöjligen begagna sig av samma utrustning som vi vanliga syndare. De måste helt enkelt vara utan det vi andra har mellan naveln och lårbenshalsen. Jag erinrar mig den av predikan ansträngde och rödmosige pingstpastorn hemma i byn, då han kavlade ut den stora syndiga nyheten om, att en kvinna avlat en son i synd. Det märkliga var att han inte nämnde något manfolk. Nu, så här med facit i hand, är det lätt att begripa, då det så småningom framkom, att det var pastorns vanartige son som var fadern. Så har ni sett på f-n, dom har utrustning.

/Hilberth

Av Hilberth Hedning - 19 maj 2008 07:39

Hilberth med flera.

Det är med stor tillfredsställelse jag vaknar varje morgon i vetskap att jag är just Hilberth Hedning, befriad från oket av tro och vidskepelse. Orsaken till att jag så envist tar upp denna variant av galenskap är det elände religioner genom tiderna anställt. Jag är långt ifrån ensam om min övertygelse, jag kan nämna en framstående cancerforskare och tillika professor, Georg Klein, som tillfullo är av samma övertygelse som jag,

En reporter, Lisbeth Tell, ställde en fråga till G. Klein om Gud. Han svarade: Gud finns inte! Han är människans största önsketänkande, en del av urtidsmänniskans förklaringar av världen. Det finns inte tillstymmelse till anledning att tro på Gud, säger han med eftertryck.

Således skall var och en veta, att Herr Hilberth Hedning inte är något särfall utan förankring i verkligheten. Det jag sätter värde på är vetenskap och sunt förnuft.

/Hilberth Hedning

Ovido - Quiz & Flashcards